Aspekty bezpieczeństwa przy zakupie i przekazywaniu do użytkowania maszyn i urządzeń. Dobre praktyki.
<< Wróć do listy szkoleń
Koszty, terminy i lokalizacje szkolenia:
Data szkolenia |
Lokalizacja |
Koszty uczestnictwa |
Wolne miejsca |
Zarejestruj swój udział w szkoleniu |
18.02.2025 18.02.2025 |
Warszawa |
Szczegóły w opisie szkolenia |
TAK |
Zarejestruj się |
25.06.2025 25.06.2025 |
online |
900,00 |
TAK |
Zarejestruj się |
Opis szkolenia:
Cel szkolenia
Podczas szkolenia zostaną omówione główne zagrożenia i problemy związane z zakupem i wdrożeniem do produkcji maszyn i urządzeń posiadających wady (niezgodności z Dyrektywą Maszynową 2006/42/WE, ROZPORZĄDZENIEM PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2023/1230 z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie maszyn oraz Dyrektywą Narzędziową 2009/104/WE) lub ich wykorzystywanie jest niezgodne z przeznaczeniem. Uczestnicy dowiedzą się jak w ramach dobrych i sprawdzonych praktyk unikać lub rozwiązywać powyższe problemy.
Szkolenie będzie doskonałą okazją do poznania i przedyskutowania problemów interpretacyjnych europejskich i polskich przepisów prawnych w kontekście codziennej praktyki produkcyjnej, a także poznaniu metod szacowania ryzyka.
Uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę w jaki sposób planować inwestycje zakupu maszyn, rozbudowy parku maszynowego czy modernizacji oraz na jakie aspekty zwracać uwagę w kontekście bezpieczeństwa.
Program szkolenia
Uczestnicy w sposób praktyczny poznają odpowiedzi na poniższe pytania:
- Dlaczego inwestowanie w bezpieczeństwo maszyn się opłaca? Jakie przynosi korzyści?
- Jak kształtuje się podział odpowiedzialności – producent versus użytkownik? Kto za co odpowiada?
- Na jakie aspekty formalne należy zwrócić uwagę (dokumentacja, deklaracja zgodności) planując inwestycję w przypadku:
- Zakupu nowych maszyn (UE, spoza UE)
- Przebudowy, modernizacji maszyn
- Relokacji maszyn
- Kiedy i jak weryfikować obowiązki producenta maszyny na poszczególnych etapach inwestycji?
- Doprecyzowanie wymagań na poziomie zapytania ofertowego
- Udział w odbiorach częściowych (FAT/ SAT)
- Przeprowadzenie rzetelnej oceny ryzyka
- Weryfikacja dokumentacji (instrukcja obsługi)
- W jaki sposób możemy rozwiązać kwestie sporne / ustalenia bilateralne w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, bez lub z udziałem organu nadzoru rynku (PIP)?
- Jakie są konsekwencje wdrożenia i eksploatowania maszyny niespełniającej wymagań – niebezpiecznej?
- Na jakie ważne aspekty techniczne należy zwrócić szczególną uwagę przy weryfikacji poprawności budowy układów bezpieczeństwa (osłony, układy sterowania, itp.)?
- Jakie dobre praktyki warto wdrożyć i dlaczego?
- Jakie są najczęściej popełniane błędy? Case studies
Prowadzący:
Mgr inż. Jacek Gurzyński - Absolwent kierunku Bezpieczeństwo i Higiena Pracy w Wyższej Inżynierskiej Szkole Bezpieczeństwa i Organizacji Pracy w Radomiu oraz absolwent kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa Pożarowego w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Posiada ponad 7-letnie doświadczenie w zakresie przeprowadzania oceny ryzyka maszyn przemysłowych oraz modernizacji maszyn w zakresie zgodnym z Dyrektywą Maszynową oraz Dyrektywą Narzędziową. Doświadczenie zdobywał w branży automotive u jednego z wiodących producentów części samochodowych. Zatrudniony w firmie Elokon Polska na stanowisku Elokon Academy Manager. Zajmuje się przeprowadzaniem audytów bezpieczeństwa maszyn oraz prowadzeniem szkoleń z tematyki: Wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa maszyn, wykonywanie oceny ryzyka oraz dobór technicznych środków bezpieczeństwa przy budowie, eksploatacji oraz modernizacji maszyn przemysłowych.
mgr inż. Andrzej Chrzanowski
Absolwent Politechniki Śląskiej Wydział Elektryczny. Zatrudniony w ELOKON na stanowisku Dyrektora ds. Rozwoju. Specjalista ds. Inżynierii Bezpieczeństwa Maszyn i Procesów. Posiada 20-letnie doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i certyfikacji systemów bezpieczeństwa maszyn.
Od 2001 roku prowadzi szkolenia głównie z systemów sterowania związanych z bezpieczeństwem maszyn i procesów.
Wykładał m.in. dla: Volkswagen Poznań, Unilever Polska, Nestle Poland, Faurecia Poland, Philips Lighting Poland, NB Polska (Velux), Swedwood Poland, Rockwool Engineering, Steico, Gedia Poland.
Ceny (netto):
SZKOLENIE STACJONARNE:
Pierwsza osoba z firmy:
1700 PLN
Druga osoba z firmy i każda następna:
1500 PLN
Cena obejmuje:
- Zajęcia szkoleniowe prowadzone przez wykwalifikowanego Trenera
- Skrypt szkoleniowy
- Materiały piśmiennicze np. notatnik, długopis
- Konsultacje z Trenerem
- Catering podczas szkolenia: bogaty serwis kawowy, lunch
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Koszty związane z ewentualnym noclegiem ponosi Uczestnik szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
900 PLN
Oferujemy również szkolenia wewnętrzne, dedykowane tylko pracownikom Państwa firmy.